EFIgnition 88

De EFIgnition88 is een volwaardig sequentieel werkend motormanagement systeem toepasbaar op motoren tot 16 cilinders.

De EFIgnition88 regelt op een duizendste van een milliseconde de opening van de injector en op de tiende graad nauwkeurig het ontstekingstijdstip.

 

EFIgnition88 Pinout

EFIgnition88 is een volledig vrij programmeerbaar motormanagement systeem op basis van de snelle automotive spec 32-bit 50Mhz NXP MC9S12 micorprocessor.

Eigenschappen

  • Robuust
  • Waterdicht
  • Snel en doeltreffend in te stellen
  • Betrouwbaar en storingsvrije werking
  • Geavanceerde functionaliteiten

Injectie

  • 8 individuele injectoruitgangen voor openingstijd op 1/1000 milliseconde nauwkeurig. 
  • Injector timing op 0,1 graad instelbaar per toerental en belasting
  • Hoeveelheid inspuiting per injector regelbaar (Injector Trim)
  • Diverse brandstof inspuiting strategieën instelbaar (MAP, MAF, AlphaN, ITB)
  • Siamese inlaat semi- en volsequentiële inspuiting tot 8 cilinders
  • Instelbare deceleratie stop voor de inspuiting
  • Closed loop mengselregeling met Air Fuel ratio doelwaarde tabel
  • Injector staging
  • Flex Fuel sensor aansluitbaar (E85 of BioEthanol)
  • Injectie kenveld omschakeling

Ontsteking

  • 8 individuele ontstekinguitgangen voor "smart coils" met ingebouwde eindtrappen (V16 in wasted spark mode)
  • Ontstekingstiming met een precisie van 0,1 graad nauwkeurig
  • Ontsteek offset instelbaar voor Odd-fire motoren (o.a. Ducati, Harley Davidson, Maserati, PRV motor)
  • Ontsteking kenveld omschakeling
  • Bobine laadtijd instelbaar en correctie op accuspanning en acceleratie
  • Ontstekingstijdstip correctie op inlaatluchttemperatuur
  • Stationairloopherkenning en lastafhankelijke stationairloop timing

Continu variabele nokkenas timing regeling

  • 4 individuele ingangen voor nokkenas positie signaal

Overig

  • Veel verschillende toerentalopname sensor (VR, HALL, Opto) en triggerwheel configuraties mogelijk
  • Instelbare toerentalbegrenzer (Spark retard, Spark cut, Fuel cut)
  • Regeling stationair toerental via PWM motor of Steppermotor
  • Launch control, Flat shift, Sequential shift, schakelontlasting voor automaatbakken
  • Laaddruk regeling voor turbo motoren
  • Toerenteller uitgang
  • Regeling elektrische ventilator koelvloeistof
  • Regeling variable nokkenas timing (continu variabel tot 4 nokkenassen)
  • Barometrische correctie sensor ingang
  • Nitrous gas controller
  • 0-5V Analoge ingang voor Exhaust Gas Temperature (EGT) module
  • 2 kanaals knock sensor circuit
  • Olietemperatuur ingang
  • Oliedruk ingang
  • Ingangen voor Vehicle Speed Sensoren (VSS) of Wheel Speed sensoren

Communicatie

  • USB
  • Bluetooth met unieke PIN code
  • WiFi met wachtwoord
  • RS232
  • CANbus

Gebruiksvriendelijk

De EFIgnition88 is in te regelen met de meest veelzijdige en gebruiksvriendelijke ECU kalibratie software ooit gemaakt: Tunerstudio.

De elektronica van een motormanagment systeem kan nog zo goed zijn, als de software niet gebruiksvriendelijk is, dan is het systeem daarmee ook niet goed instelbaar en zal de motor nooit optimaal draaien en presteren.

Voor het instellen van de ECU is het belangrijk dat alle functies gemakkelijk te vinden zijn en overzichtelijk zijn gegroepeerd.

Om de juiste waarden in de ECU te kunnen krijgen moet in één oogopslag duidelijk zijn wat de sensorwaarden en correcties op dat moment zijn. In het 3D tuning menu kan je zeer overzichtelijk en snel de kenvelden inregelen.

Middels een module in Tunerstudio is het mogelijk de ECU zichzelf af te laten stellen. Dit werkt zeer effectief.

Er kunnen datalogs worden gemaakt. Deze kunnen later worden bekeken en geanalyseerd. Ook hier zijn weer krachtige tools aanwezig om de afstelling verder te optimaliseren.

Robuust

Voertuigen moeten kunnen presteren onder de meest zware condities:

  • Zeer hoge temperaturen
  • Zeer lage temperaturen
  • Hoge luchtvochtigheid
  • Opspattend water of zelfs onderdompeling bij wadende voertuigen
  • Stof en opspattend vuil
  • Zout in de kuststreken en pekel in de winterperiode
  • Trillingen met hoge frequenties
  • Stoten bij off-road gebruik

Een van de meest voorkomende oorzaken van het falen van een motormanagment systeem is het binnendringen van vocht.

Wij hebben de behuizing van de EFIgnition88 zo ontwikkeld dat het onmogelijk is dat vocht de elektronica bereikt. Ook is de elektronica volledig trillingsbestendig gemaakt. Zo kan deze zelfs bij off-road voertuigen in de motorruimte geplaatst worden. Daarnaast zijn componenten gebruikt met de hoogste temperatuur range beschikbaar.

  • 100% waterdicht
  • 100% trillingsbestendig
  • Slagvast

Compact design

Door slimme plaatsing van de componenten, Quad layer PCB design en toepassing van een unieke custom made behuizing is de EFIgnition het meest complete en compacte motormanagment systeem ter wereld. De buitenafmetingen exclusief de connector: 115mm x 65mm x 28mm.

Stevige waterdichte automotive connector

Er is voor een moderne automotive grade connector gekozen. Een dubbel seal voorkomt dat er water in de connector komt. De stekker is compact en zeer betrouwbaar gebleken.

Dubbel gesealde waterdichte connector

 

Absoluut het beste in PCB design

Alle printbanen zijn handmatig geoptimaliseerd

Alle printbanen zijn handmatig geoptimaliseerd

  • Ground-plane zorgt voor storingsvrij functioneren en haarscherpe registratie van de sensorwaarden door de processor.
  • Centraal massa punt met meerdere massa aansluitingen voor een storingsvrije werking.
  • Afgeronde printsporen zorgen voor een correct transport van de signalen zonder verlies of overspraak.
  • Componenten die een hoge stroom schakelen zijn zo dicht mogelijk bij de connector geplaatst.
  • Geïntegreerde PCB heat-sinks met perforaties voor koeling van de componenten die veel stroom voeren.
  • Low-loss powerFET's voor de hoogvermogen eindtrappen zorgen voor minimale interne warmte.
  • Printbanen die een hoge stroom voeren zijn dik, breed en kort uitgevoerd.
  • Quad Layer PCB design voor compactere bouw.
  • Wide range supply Voltage input.
  • Geschakelde 5V voeding. Kortsluitvast. Tegen verkeerd aansluiten beveilgid. Zeer laag opgenomen eigen vermogen.
  • Logische plaatsing van in- en outputs op de ECU connector.
  • Bluetooth/Wifi communicatiemodule veilig afgeschermd van gevoelige delen op de PCB.
  • Stroombeveiligde Steppermotor driver.
  • Bestukt met de hoogste kwaliteit componenten met hoge bestendigheid tegen extreme temperaturen.

 

Met onze ingenieurs zijn we net zo lang met het ontwerp bezig geweest tot iedereen 100% tevreden was.

Vervolgens hebben we honderden uren aan het testen van de ECU besteed. Er zijn tienduizenden testkilometers gereden op de meest afgelegen plekken in Europa. En opnieuw hebben we het design aangepast. Het uiteindelijke resultaat is een betrouwbaar motormanagement systeem vol innovatie, gebruikmakend van de meest hoogwaardige componenten welke zich in de praktijk hebben bewezen.

 

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2016 - 2024 EFIgnition | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel