EFIgnition 88

De EFIgnition 88 is een geavanceerd sequentieel motormanagementsysteem dat geschikt is voor motoren met maximaal 16 cilinders. Dit systeem regelt de opening van de injector met een precisie van één duizendste van een milliseconde en het ontstekingstijdstip met een nauwkeurigheid van 0,1 graad.

De EFIgnition 88 is volledig programmeerbaar en is gebaseerd op een snelle automotive-spec 16-bit 50 MHz NXP MC9S12 microprocessor.

Eigenschappen

  • Robuust
  • Waterdicht
  • Snel en doeltreffend in te stellen
  • Betrouwbaar en storingsvrije werking
  • Geavanceerde functionaliteiten

Injectie

  • 8 individuele injectoruitgangen voor openingstijd op 1/1000 milliseconde nauwkeurig. 
  • Injector timing op 0,1 graad instelbaar per toerental en belasting
  • Hoeveelheid inspuiting per injector regelbaar (Injector Trim)
  • Diverse brandstof inspuiting strategieën instelbaar (MAP, MAF, AlphaN, ITB)
  • Siamese inlaat semi- en volsequentiële inspuiting tot 8 cilinders
  • Instelbare deceleratie stop voor de inspuiting
  • Closed loop mengselregeling met Air Fuel ratio doelwaarde tabel
  • Injector staging
  • Flex Fuel sensor aansluitbaar (E85 of BioEthanol)
  • Injectie kenveld omschakeling

Ontsteking

  • 8 individuele ontstekinguitgangen voor "smart coils" met ingebouwde eindtrappen (V16 in wasted spark mode)
  • Ontstekingstiming met een precisie van 0,1 graad nauwkeurig
  • Ontsteek offset instelbaar voor Odd-fire motoren (o.a. Ducati, Harley Davidson, Maserati, PRV motor)
  • Ontsteking kenveld omschakeling
  • Bobine laadtijd instelbaar en correctie op accuspanning en acceleratie
  • Ontstekingstijdstip correctie op inlaatluchttemperatuur
  • Stationairloopherkenning en lastafhankelijke stationairloop timing

Continu variabele nokkenas timing regeling

  • 4 individuele ingangen voor nokkenas positie signaal

Overig

  • Veel verschillende toerentalopname sensor (VR, HALL, Opto) en triggerwheel configuraties mogelijk
  • Instelbare toerentalbegrenzer (Spark retard, Spark cut, Fuel cut)
  • Regeling stationair toerental via PWM motor of Steppermotor
  • Launch control, Flat shift, Sequential shift, schakelontlasting voor automaatbakken
  • Laaddruk regeling voor turbo motoren
  • Toerenteller uitgang
  • Regeling elektrische ventilator koelvloeistof
  • Regeling variable nokkenas timing (continu variabel tot 4 nokkenassen)
  • Barometrische correctie sensor ingang
  • Nitrous gas controller
  • 0-5V Analoge ingang voor Exhaust Gas Temperature (EGT) module
  • 2 kanaals knock sensor circuit
  • Olietemperatuur ingang
  • Oliedruk ingang
  • Ingangen voor Vehicle Speed Sensoren (VSS) of Wheel Speed sensoren

Communicatie

  • USB
  • Bluetooth
  • WiFi
  • RS232
  • CANbus

Gebruiksvriendelijkheid

De EFIgnition is te configureren met de meest veelzijdige en gebruiksvriendelijke ECU-kalibratiesoftware die ooit is ontwikkeld: Tunerstudio. De effectiviteit van een motormanagementsysteem hangt niet alleen af van de elektronica, maar ook van de gebruiksvriendelijkheid van de software. Een overzichtelijke indeling en gemakkelijk vindbare functies zijn cruciaal voor een optimale afstemming van de motor.

In het 3D tuning-menu kunnen de kenvelden snel en overzichtelijk worden ingesteld.

VE-Table Tuningscherm in Tunerstudio

Via een module in Tunerstudio (VE Analyze live) is het mogelijk dat de ECU zichzelf automatisch afstelt, wat zeer effectief blijkt te zijn.

VE Analyze Live in Tunerstudio

Datalogs kunnen worden gemaakt en later geanalyseerd met krachtige tools voor verdere optimalisatie van de afstelling.

LogViewer

Robuustheid

Voertuigen moeten presteren onder de meest extreme omstandigheden, zoals:

- Zeer hoge en zeer lage temperaturen
- Hoge luchtvochtigheid
- Opspattend water of onderdompeling bij wadende voertuigen
- Stof en vuil
- Zout in kustgebieden en pekel in de winter
- Hoge frequenties van trillingen
- Stoten bij off-road gebruik

Een veelvoorkomende oorzaak van falen in motormanagementsystemen is de binnendringing van vocht. Daarom is de behuizing van de EFIgnition zodanig ontworpen dat vocht de elektronica niet kan bereiken.

Waterschade door binnengedrongen vocht is niet meer mogelijk

De elektronica is in deze behuizing volledig trillingsbestendig gefxeerd, waardoor deze ook in off-road voertuigen in de motorruimte kan worden geplaatst. Daarnaast zijn componenten geselecteerd met de hoogste temperatuurresistentie.

  • 100% waterdicht
  • 100% trillingsbestendig
  • Slagvast
  • Compact ontwerp

Door een slimme plaatsing van componenten, een quad-layer PCB-ontwerp en een unieke op maat gemaakte behuizing is de EFIgnition 88 het meest complete en compacte motormanagementsysteem ter wereld, met afmetingen van 190 mm x 82 mm x 28 mm, exclusief connector.

Connector

Er is gekozen voor een moderne automotive-grade connector met een dubbel seal om waterinfiltratie te voorkomen. Deze connector is compact en heeft zich als zeer betrouwbaar bewezen en wordt ook door OEM's toegepast op productievoertuigen.

Dubbel gesealde waterdichte connector

PCB-ontwerp

  • Ground-plane zorgt voor storingsvrij functioneren en haarscherpe registratie van de sensorwaarden door de processor.
  • Centraal massa punt met meerdere massa aansluitingen voor een storingsvrije werking.
  • Afgeronde printsporen zorgen voor een correct transport van de signalen zonder verlies of overspraak.
  • Componenten die een hoge stroom schakelen zijn zo dicht mogelijk bij de connector geplaatst.
  • Geïntegreerde PCB heat-sinks met perforaties voor koeling van de componenten die veel stroom voeren.
  • Low-loss powerFET's voor de hoogvermogen eindtrappen zorgen voor minimale interne warmte.
  • Printbanen die een hoge stroom voeren zijn dik, breed en kort uitgevoerd.
  • Quad Layer PCB design voor compactere bouw.
  • Wide range supply Voltage input.
  • Geschakelde 5V voeding. Kortsluitvast. Tegen verkeerd aansluiten beveilgid. Zeer laag opgenomen eigen vermogen.
  • Logische plaatsing van in- en outputs op de ECU connector.
  • Bluetooth/Wifi communicatiemodule veilig afgeschermd van gevoelige delen op de PCB.
  • Stroombeveiligde Steppermotor driver.
  • Bestukt met de hoogste kwaliteit componenten met hoge bestendigheid tegen extreme temperaturen.

Alle printbanen zijn handmatig geoptimaliseerd

Alle printbanen zijn handmatig geoptimaliseerd

Onze ingenieurs hebben het ontwerp zo lang verfijnd totdat iedereen volledig tevreden was. Vervolgens hebben we honderden uren besteed aan het testen van de ECU, met tienduizenden testkilometers op de meest afgelegen locaties in Europa. Op basis van deze tests hebben we het ontwerp opnieuw aangepast. Het uiteindelijke resultaat is een betrouwbaar motormanagementsysteem, vol innovaties en vervaardigd met de meest hoogwaardige componenten die in de praktijk zijn bewezen.

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2016 - 2025 EFIgnition | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel