Navigatie

Stroomvoorziening en veiligheidschakeling

Voor de EFIgnition kabelbomen worden tenminste 2 relais gebruikt.

  • Main Relay
  • Fuel pump Relay

Met het main ralay / hoofd relais wordt voorkomen dat er een spanningsval optreedt over de originele bedrading of componenten zoals contactslot.

Met het Fuel Pump Relay of brandstofpomp relais wordt voorkomen dat er spanning staat op componenten zoals brandstofpomp, injectoren, bobine's en andere actuatoren als de motor niet draait.

Andere relais plaatsen we meestal dicht bij de verbruiker, zoals dicht bij een ventialtor.

Het schema ziet er als volgt uit:

De relais worden gevoed door de accu. Het contactslot geeft de spoel van de relais spanning. Het hoofdrelais gaat meteen aan als het contactslot omgedraaid wordt. Het brandstofpomp relais wordt bediend door de EFIgnition en gaat alleen aan wanneer dat moet.

Een typische gedraging is dat het brandstofpomp relais enkele seconden aangaat bij het inschakelen van contact en daarna afvalt. Wordt er gestart, dan herkent de EFIgnition een toerental en zal het relais weer inschakelen.

Iedere groep is appart afgezekerd. Een zekering dicht bij de accu voorkomt dat de kabelboom kapot gaat op het moment dat er ergens tussen de accu en de zekeringenkast kortsluiting ontstaat.

 

 

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2016 - 2017 EFIgnition | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel