Navigatie

Stationair omlooplucht klep PWM

Bij koude motor ondervindt het drijfwerk meer weerstand. Daardoor zal de motor langzamer stationair draaien. Het liefst zouden we de motor juist iets sneller stationair laten draaien zodat deze minder snel afslaat.

Om dit te regelen hebben we een stationair omloopluchtklep nodig. Deze laat wat extra lucht om de gasklep heen de motor in lopen. Daardoor zal het stationair toerental stijgen of regelbaar zijn.

Deze zijn er in 2 uitvoeringen van deze klep:

  • PulsWidth Modulation idle Valve (PWM F-idle valve)
    • 2 draads
    • 3 draads

De 2 draads klep bevat een veer om terug te komen in de gesloten stand. De 3 draads klep doet dit met een electromagnetisme (een spoel).

 

 

Aansluiten

Het aansluiten van de PWM-Fidle valve gaat erg gemakkelijk.

  • 2 draads

De 2 draads klep bevat een spoel om de klep te openen en een veer om deze te sluiten. De 2 draads klep krijgt op 1 van de 2 pinnen een plus uit de zekeringenkast. De andere pin gaat naar PWM F-idle aansluiting op de EFIgnition. Let op: sommige kleppen (bv. Ford) bevatten een blusdiode. Verkeerdom aansluiten veroorzaakt kortsluiting!

  • 3 draads

De 3 draads klep bevat geen veer maar 2 spoelen. De middelste pin is de 12 volt aansluiting. De 2 andere pinnen trekken de klep open of dicht. Over het algemeen loopt een 3 draads klep wat soepeler. De eerste 2 aansluitingen zijn gelijk aan de 2 draads klep. Op de 3e aansluiting komt een draad met een weerstand van minimaal 25 watt en 20 Ohm. Deze trekt de klep dan met een kleine stroom dicht terwijl de ECU de klep met een door de microprocessor geregelde stroom open trekt.

Vrij programmeerbaar

Wordt deze uitgang niet gebruikt voor een PWM F-idle klep, dan kan deze uitgang universeel gebruikt worden. De draad kan een massa contact worden bij het aktief worden van de functie. Er kan bijvoorbeeld een relais voor een radiateurventilator mee geschakeld worden, een boost solonoid, een nokkenas versteller of wat je ook maar kan bedenken.

Een voorbeeld programmering voor een radiatorkoelmotor aangesloten op de Fidle uitgang als deze niet gebruikt wordt door een PWM Fidle klep

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2016 - 2017 EFIgnition | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel